close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć

     

  • AMBASADA

  • WITAMY PAŃSTWA NA STRONIE AMBASADY POLSKIEJ W TIRANIE

     

    Adres do korespondencji:                                 

    Ambasade Polakë

    Rruga e Durresit 123, Tirane, Albania
     
     
    Telefon:                                                                        + 355 4 45 100 20
    Fax:                                                                         + 355 4 22 33 364 
    e-mail:                                                                    tirana.amb.sekretariat@msz.gov.pl
    www:                                                                      www.tirana.msz.gov.pl
    Twitter                                                                   http://twitter.com/PlinAlbania 
    Facebook                                                               https://www.facebook.com/PLinAlbania
     

    Telefon dyżurny Konsula po godzinach pracy:

     

    Telefon dyżurny jest przeznaczony wyłącznie dla zgłoszeń w sytuacjach nagłych, zagrożenia życia lub zdrowia, wymagających natychmiastowej interwencji urzędu konsularnego na rzecz obywateli polskich.

     

    Konsul dyżurny nie udziela informacji, które nie wymagają natychmiastowej pomocy

    i mogą być udzielone w godzinach pracy urzędu

    (np. sprawy paszportowe, wizowe, prawne itp.)

     

    ++355 694022011 

     
     
    Godziny urzędowania:                                         Poniedziałek - Piątek  8.15  - 16.15
     
    Wydział konsularny:                                             Wtorek i Czwartek   10.00  - 12.00
     

    Ambasada RP w Tiranie uprzejmie informuje,  że nie udziela odpowiedzi na korespondencję (także  otrzymaną drogą e-mailową), która nie spełnia wymogów określonych w art 63, paragraf 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

     

     Treść korespondencji kierowanej na adres Ambasady RP w Tiranie powinna zawierać wskazanie:

     

    • osoby (imienia i nazwiska), od której pochodzi
    • adresu tej osoby
    • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

     

    Na takie pisma Ambasada RP w Tiranie ma obowiązek odpowiedzieć w ciągu miesiąca.

     

    W sprawach szczególnie  skomplikowanych - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

     

     

    Skargi i wnioski

     

    Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Ambasadzie RP w Tiranie odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu nr 13 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 19 kwietnia 2016 r. w sprawie przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i jednostkach podległych Ministrowi Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. poz. 17 i 39), wydanym na podstawie następujących przepisów:

     

    • Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267)
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

     

    Przedmiotem skarg mogą być naruszenia interesów skarżących spowodowane zaniedbaniami lub nienależytym wykonywaniem zadań zleconych z zakresu administracji publicznej przez Ambasadę RP w Tiranie lub jej pracowników.

     

    Przedmiotem wniosków mogą być sprawy ulepszania organizacji i usprawniania funkcjonowania Ambasady RP w Tiranie, poprawienia skuteczności jej działania oraz zapobiegania nieprawidłowościom.

     

    UWAGA

     

    * Zgodnie z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2013 r., poz. 267) oraz   § 8. 1. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46), podanie adresu wnoszącego (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu i numer lokalu) jest obowiązkowe.

     

    Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia  8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i  rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),  skargi i wnioski niezawierające adresu wnoszącego skargę  pozostawia się bez rozpoznania.

     

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: